Oyun sektöründen en fazla gelir sağlayan ilk 5 ülke

  • Bilgisayar Oyunları,içinde bulunduğumuz yüzyılda etki alanını ve kitlesini oldukça artıran bir sektör.Kodlama,3D Modelleme,Çizim,Seslendirme,Level Design (Bölüm tasarlama),Senaryo yazma ve kurgulama gibi çeşitli alanlarda insanlara iş istihdamı sunmuştur.Oyun şirketlerinin farklı ülkelerdeki girişimciler arasında dev fiyatlara pazarlanması,aynı zamanda oyunların çıktığı ülkeye de büyük bir gelir kaynağı sağlıyor.Bu yazıdaki konum ise dünyada oyunlar alanındaki en başarılı ülkeleri anlatacağım.

    Çin Halk Cumhuriyeti

    Birinci sırada 1.382.324.000 nüfusa sahip Çin var.İQue,Tensent,Mihoyo gibi çeşitli oyun şirketlerini piyasaya sunan çinin bu alandaki hasılatı tam 24 milyar dollardır.


    Amerika Birleşik Devletleri

    İkinci sırada ise aslında birinci sırada yer alması gereken,Call of Duty serisi,Half Life serisi,Fifa oyun serisi,Epic Games ve Steam oyun alım platformları gibi daha saymakla bitiremeyeceğimiz oyuncuların yakından tanıdığı bir çok ürünü piyasaya süren Amerika Birleşik Devletleri,324 Milyon Nüfusuyla çinden yaklaşık 23 milyar dollar hasılat elde ederek bu alanda ikinci sıraya yerleşmiştir.



    Japonya

    Sırada yine bir Asya ülkesi olan Japonya var.Tüm dünyada satılan ve severek kullanılan PlayStation ve Nintendo oyun konsolları gibi ürünlerinin yanında,Hitman serisinin mimarı olan Square Enix,Pes veya yeni adıyla eFootball oyunlarının sahibi Konami,Playstation oyun kollarının ve Uncharted,Detroit,Spider man gibi çeşitli başyapıt sayılabilecek mimarı video oyununun mimarı olan Sony Japonlara ait.126 milyondan fazla nüfusa sahip olan Japonya,bu sektörden 12 milyar dolların üstünde gelir elde etti.


    Almanya

    Listenin 4.sırasında Almanya var.Türk asıllı olmasına rağmen Almanyada hizmet gösteren,Far Cry,Crysis gibi dev oyunların yapımcısı Crytek şirketine sahip olan Almanya,genelde içinde Goodgame Studio,Gameforge gibi tarayıcı alanında oynanılabilir basit strateji oyunları geliştiren şirketleri içinde barındırıyor.80 milyon nüfusa sahip Almanya,bu alandan 4 milyar dollar kar etti.



    Güney Kore

    5.sırada ise Güney Kore'ye yer verilmiş.Subnautica'nın mucidi Kraft Game Union,Valve ile ortak olarak Counter Strike serisinin ilk online oyununu çıkaran Nexon,MMORPG türündeki Legend Of Mir oyununun sahibi WeMade Entertainment gibi çeşitli oyun şirketlerini içinde barındıran Güney Kore,50 milyon nüfusuna rağmen 4 milyar dollardan fazla hasılat getirisiyle kendine 5.sırada yer buldu.


  • Her alanda başarılı insanlarımız olsa da gerek ekonomik maliyetin işçiye ve kalifiyeli elemana değer verilmemesi gerekse iş kollarının ülkemizde yetersiz olması. Ancak ilerleyen dönemlerde yukarıda da belirttiğim gibi güzel günler olacak.

    Umarım dediğiniz gibi olur ve türk ailelerindeki özellikle bilgisayar işlerine karşı kurulan önyargı kırılır.

Şimdi katılın!

Henüz hesabınız yok mu? Topluluğumuzun aktif bir üyesi olun ve oyunlarla, yazılımlarla ilgili ilginç konuları keşfedin! Kaydolun ve tartışmalara katılın, deneyimlerinizi paylaşın ve yeni arkadaşlar edinin. Topluluğumuzda herkesin kendine göre bir yer bulabileceğinden eminiz. Hadi, gelin ve bizimle birlikte eğlenceli ve bilgilendirici bir yolculuğa çıkın!